Organ prowadzący Aptekę Sowa
“Dream Pharm Radosław Soboń Łukasz Wawszczak Spółka jawna wpisany do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez SĄD REJONOWY W
KIELCACH, X WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO ”
REGULAMIN SPRZEDAŻY WYSYŁKOWEJ
obowiązujący 05.05.2025 r.
1. Informacja o prawie klienta do przeglądania, poprawiania, kasowania danych osobowych.
“Użytkownik w każdej chwili ma prawo wglądu i zmiany swoich danych osobowych, a także
żądania od Administratora niezwłocznego ich usunięcia („prawo do zapomnienia”). Żądania z
zakresu przetwarzania danych osobowych mogą Państwo zgłaszać mailowo na adres
administratora danych ….biuro@aptekasowa.pl"
§ 1 DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
Apteka – Apteka Sowa prowadzona przez Dream Pharm Radosław Soboń Łukasz
Wawszczak Spółka Jawna z siedzibą w Skórnicach przy ulicy Czermińska 13A,
26-260 Fałków REGON: 260753494 NIP: 6581982254 numer KRS 0000804448, na
prowadzenie której Świętokrzyski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Kielcach wydał
zezwolenie nr WIF-KI-WSN.8520.1.5.2019, będąca usługodawcą w rozumieniu ustawy z
dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (j.t. Dz. U. 2013 r. poz.1422).
Portal - portal internetowy Apteki prowadzony pod adresem https://aptekasowa.pl
za pośrednictwem którego Apteka świadczy usługi elektroniczne związane ze sprzedażą
wysyłkową i rezerwacją.
Kupujący - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego również
osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a także osoba
prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, dokonująca zakupów towarów dostępnych w Aptece. Jest to
również przedsiębiorca dokonujący zakup w celach związanych z prowadzoną działalnością
jednak nie posiadających dla kupującego charakteru zawodowego
Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy.
Sposób wysyłki – oznacza sposób w jaki Sprzedawca prowadzi Dostawę; na potrzeby
niniejszego Regulaminu, za Sposób wysyłki uznaje się również odbiór osobisty oraz usługę
świadczoną przez Odbieramy.pl
Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez
Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
Dostawca - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania
Dostawy Towarów:
a) firmę kurierską DPD;
b) InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, świadcząca usługi Dostawy i obsługi
systemu skrytek pocztowych (Paczkomat);
c) Pocztę Polską S.A. z siedzibą w Warszawie.
Produkty lecznicze są dostarczane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. , a nie są
dostarczane poprzez DPD & InPost Paczkomaty Sp. z o.o. Wysyłka Produktu leczniczego
odbywa się warunkach zapewniających jakość Produktu leczniczego oraz bezpieczeństwo
stosowania – art. 68 ust 3k ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne
(Dz.U.2016.2142 t.j.), co stanowi podstawę do ograniczenia wyboru Dostawcy w trakcie
składania zamówienia.
Konto - podstrona Portalu chroniona indywidualnym hasłem nadawanym przez Kupującego,
na której gromadzone są informacje o Kupującym i dokonywanych przez niego
zamówieniach.
Użytkownik - Kupujący, który dokonał rejestracji i utworzył indywidualne Konto w Portalu.
Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta
podczas Rejestracji w Aptece Internetowej, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia
dostępu do Konta Klienta w Aptece Internetowej.
Regulamin - niniejszy Regulamin świadczenia usług i sprzedaży wysyłkowej określający
zasady korzystania z Portalu, świadczonych za jego pośrednictwem usług drogą
elektroniczną związanych z dokonywaniem zamówień oferowanych na Portalu towarów,
będący regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu
usług drogą elektroniczną.
Rezerwacja – oznacza funkcjonalność Portalu, polegającą na rezerwacji Produktów
leczniczych wydawanych na receptę objętych ofertą Portalu, w celu zapewniania ich
dostępności w aptece stacjonarnej prowadzonej przez Organ prowadzący Aptekę Sowa dla
potrzeb ich odbioru poprzez asystenta dostaw Odbieramy.pl; rezerwacja produktów innych
niż Produkty Lecznicze wydawane na receptę jest możliwa jedynie wówczas, gdy
Rezerwacja obejmuje przynajmniej jeden Produkt Leczniczy wydawany na receptę. W celu
dokonania rezerwacji należy po podsumowaniu koszyka przycisnąć przycisk „Zarezerwuj”.
Produkt leczniczy (Lek) - oznacza substancję lub mieszaninę substancji, przedstawianą jako
posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub
zwierząt lub podawaną w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia
lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne,
immunologiczne lub metaboliczne.
Serwis Odbieramy – zewnętrzny i niezależny od Sprzedawcy dostawca usługi polegającej na
zakupie i odbiorze na zlecenie użytkownika Portalu produktów objętych Rezerwacją z apteki
stacjonarnej oraz dostawie do miejsca wskazanego przez użytkownika Portalu, w ramach
której asystent dostawy w imieniu i na rzecz użytkownika Portalu uiszcza cenę Produktów
środkami finansowymi powierzonymi mu przez Klienta.
Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony
Internetowej Apteki, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy
przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp
do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które
pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach
określonych w Regulaminie, między Kupującym a Sprzedawcą.
§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE I OFERTA
Apteka świadczy drogą elektroniczną, za pośrednictwem Portalu, usługi związane z
wysyłkową sprzedażą towarów, w tym produktów leczniczych i suplementów wydawanych
bez przepisu lekarza oraz usługę rezerwacji.
Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Klientów
ze Strony Internetowej Apteki, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym
urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie
Strony Internetowej Apteki na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy
urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach
końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy
Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia
końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować
utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Apteki.
Złożenie zamówienia na towary oferowane przez Aptekę oraz realizacja zamówień
złożonych za pośrednictwem Portalu odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu w
treści obowiązującej na dzień złożenia zamówienia oraz powszechnie obowiązujących
przepisów prawa. Apteka informuje, że do wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych nie
mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U.
poz. 827), zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 7 tej ustawy.
Wszystkie towary oferowane przez Aptekę są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i
prawnych oraz znajdują się w legalnym obrocie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej na
podstawie stosownych przepisów prawa lub decyzji właściwych władz administracyjnych.
Wszystkie towary zostały nabyte od uprawnionych podmiotów zgodnie z obowiązującym
prawem i są przechowywane w warunkach określonych odpowiednimi przepisami. Produkty
w uszkodzonym opakowaniu, które są z tego tytułu przecenione, opatrzone są odpowiednią
adnotacją w tym zakresie.
Apteka prowadzi wyłącznie obrót detaliczny towarami.
Apteka nie prowadzi wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych z przepisu
lekarza (na receptę).
Niniejszy Regulamin, wszelkie prawa i obowiązki z niego wynikające, a także powstałe w
trakcie realizacji zamówienia, podlegają prawu polskiemu.
Wszystkie użyte na Portalu nazwy towarów, marek oraz znaki graficzne są własnością ich
producentów, podmiotów odpowiedzialnych lub innych osób uprawnionych.
Zamówione w Aptece towary dostarczane są na zasadach wskazanych na Portalu w
zakładce „Dostawa” oraz w niniejszym Regulaminie.
Za zamówione w Aptece towary i przesyłkę można zapłacić w sposób opisany w niniejszym
Regulaminie.
Koszty dostawy wskazane zostały w Portalu, w zakładce Dostawa.
Zawartość Portalu, w szczególności układ Portalu, treści, grafika, logo, zdjęcia, a także opisy
i zdjęcia towarów podlegają ochronie prawnej. Apteka nie wyraża zgody na kopiowanie treści
będących jej własnością bez jej pisemnego zezwolenia.
Opisy towarów znajdujące się na Portalu służą wyłącznie celom informacyjnym oraz
identyfikacyjnym. Przed użyciem produktów leczniczych należy zapoznać się z ulotką
zawartą w opakowaniu, zawierającą przeciwwskazania, dane dotyczące działań
niepożądanych i dawkowania, oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego,
lub też należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie
stosowany może zagrażać życiu i zdrowiu.
Do towaru objętego gwarancją dołączana jest karta gwarancyjna, opisująca warunki
wykonywania uprawnień z tytułu gwarancji i zawierająca adresy punktów serwisowych oraz
inne ważne i istotne informacje dotyczące serwisu.
Ceny towarów podane na Portalu są wyrażone w PLN, zawierają podatek VAT i nie zawierają
kosztów dostawy. W przypadku wyboru dostawy do kraju innego niż Rzeczpospolita Polska,
ceny netto towarów pozostają te same, jednak ceny brutto mogą ulec zmianie z uwagi na
konieczność doliczenia do cen netto stawek VAT obowiązujących na terenie wybranego
kraju. Ceny te nie zawierają kosztów dostawy.
Asortyment oraz ceny towarów oferowanych na Portalu mogą się różnić od oferty apteki
stacjonarnej.
Apteka zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności i dostawy poprzez
nieudostępnianie części z opcji dla wybranych towarów, grup asortymentowych lub
zamówień o określonym poziomie wartości.
Kupujący powinien zapewnić sobie dostęp do aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail)
oraz urządzenia podłączonego do sieci Internet, spełniającym następujące minimalne
wymagania techniczne:
Mozilla Firefox w wersji 27 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies; albo
Google Chrome w wersji 33 lub nowszej;
minimalna rozdzielczość ekranu 1024x768 pikseli.
Regulamin może ulec zmianie. Każdego Kupującego podczas zakupu poprzez Portal
obowiązuje wersja Regulaminu w treści aktualnej na dzień złożenia zamówienia i
akceptowana przez Kupującego w momencie dokonywania zamówienia.
Wybór dostawy do kraju innego niż Rzeczpospolita Polska będzie skutkować wykluczeniem
produktów leczniczych niedozwolonych do sprzedaży OTC w danym kraju lub
niedopuszczonych do wysyłki przez wybraną firmę kurierską.
Towary sprzedawane w Sklepie są objęte gwarancją producenta
§ 3 OBOWIĄZKI KUPUJĄCEGO
Kupujący zobowiązany jest do:
niedostarczania i niezamieszczania treści o charakterze bezprawnym;
korzystania z Portalu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności
poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
korzystania z Portalu w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz Apteki i administratora
danych osobowych;
korzystania z Portalu w sposób zgodny z prawem, postanowieniami Regulaminu oraz
ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
§ 4 REJESTRACJA
W celu utworzenia Konta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Aptece Internetowej. Istnieje
możliwość dokonania zakupów bez uprzedniej rejestracji.
W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez
Sprzedawcę na Stronie Internetowej Apteki i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny
drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w
formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z
Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu
oraz ma możliwość zapisania go na nośniku danych umożliwiającym jego późniejsze
odtwarzanie.
Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą
elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym
potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o
świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje
możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji
danych.
Konto w Aptece zakładane jest bezterminowo.
Konto może być usunięte jedynie w przypadkach określonych w niniejszym Regulaminie lub
na wniosek Użytkownika, złożony drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@aptekasowa.pl
lub w inny sposób przyjęty w relacjach pomiędzy Apteką a Użytkownikiem określony w
niniejszym Regulaminie. Apteka usunie Konto maksymalnie w ciągu 30 (trzydziestu) dni od
otrzymania wniosku Użytkownika.
§ 5 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
Informacje i dane zawarte na Stronie Internetowej Apteki nie stanowią oferty Sprzedawcy w
rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia
Umowy sprzedaży.
Klient może składać zamówienia w Aptece Internetowej za pośrednictwem Strony
Internetowej Apteki przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, za wyjątkiem czasu, w
którym prowadzone są niezbędne prace serwisowe.
Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Apteki, kompletuje
zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia
następuje przez wybór polecenia DO KOSZYKA pod danym Towarem prezentowanym na
Stronie Internetowej Apteki. Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w
„KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie
formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Apteki przycisk
„Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do
Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o
wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową
sprzedaży.
Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy
sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez
Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji.
Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu
oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je
na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez
Klienta podczas Rejestracji lub składania zamówienia adres.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
Przygotowanie zamówienia i wysyłka towarów następuje nie później niż w ciągu 5 (pięciu)
dni roboczych licząc od:
“ Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: Płatności
BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności
imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.”
złożenia zamówienia – w przypadku wyboru płatności gotówką „za pobraniem”
Apteka zastrzega sobie prawo odmowy realizacji części albo całości zamówienia w
przypadkach, gdy:
elektroniczny formularz zamówienia nie został wypełniony poprawnie, a Apteka nie
może skontaktować się z Kupującym w celu weryfikacji jego danych teleadresowych;
towar został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie Rzeczpospolitej
Polskiej po złożeniu zamówienia;
zrealizowanie zamówienia skutkowałoby naruszeniem przez Aptekę przepisów prawa
dotyczących prowadzenia obrotu detalicznego produktami leczniczymi
i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze;
takie uprawnienie lub obowiązek wynika z przepisów prawa powszechnie
obowiązującego.
"Przedsiębiorcy na prawach konsumenta"
Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma możliwość reklamacji dokonując zakupów w
celach związanych z prowadzoną działalnością jednak nie posiadających dla kupującego
charakteru zawodowego
Jeżeli Apteka odmawia realizacji zamówienia lub nie jest w stanie zrealizować zamówienia
Kupującego (incydentalna niezgodność stanów magazynowych bądź incydentalne
uszkodzenie towaru), niezwłocznie, najpóźniej w terminie 5 (pięciu) dni roboczych licząc od
daty złożenia zamówienia, zawiadomi o tym Kupującego drogą elektroniczną i zwróci
Kupującemu uiszczoną przez niego cenę towaru wraz poniesionymi przez Kupującego
kosztami dostawy.
Zawarcie umowy sprzedaży z Apteką i akceptacja postanowień Regulaminu oznacza
wyrażenie zgody na wystawienie i udostępnienie Kupującemu faktur oraz faktur
korygujących w formie elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca
2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. nr 54 poz. 535 ze zm.). Wyrażenie
zgody na udostępnianie faktur w formie elektronicznej jest równoznaczne z rezygnacją z
otrzymywania faktur w wersji papierowej.
§ 7 PŁATNOŚCI ORAZ DOSTAWA TOWARÓW
Kupujący uiszcza cenę zamówionego towaru i dostawy w jeden z dostępnych sposobów:
Płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system
płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą
w Katowicach.”
przelew tradycyjny na numer konta IDEA BANK:
49 1950 0001 2006 0794 3809 0002
Odbiorca:
DREAM PHARM Radosław Soboń Łukasz Wawszczak Spółka Jawna
Skórnice, ul. Czermińska 13A
26-260 Fałków
Nip: 6581982254
Regon: 260753494
KRS: 0000804448
w tytule przelewu należy podać numer zamówienia
szybkim przelewem internetowym (iMoje);
„za pobraniem” przy odbiorze przesyłki od firmy kurierskiej (dotyczy zamówień,
których wartość nie przekracza kwoty 1000 zł o ile dany spedytor udostępnia opcję
płatności za pobraniem).
Zamówiony przez Kupującego towar może być:
odebrany przez Kupującego osobiście w Aptece: Apteka Sowa, Skórnice, ul.
Cermińska 13 A, 26-260 Fałków
przesłany do Kupującego za pośrednictwem firmy kurierskiej, działającej na zlecenie
Kupującego.
Użytkownik Portalu dokonujący Rezerwacji może wybrać wyłącznie opcję odbioru przez
asystenta dostawy Odbieramy.pl, która polega na zleceniu zakupu i dostawy objętych
Rezerwacją produktów asystentowi dostaw za pośrednictwem Serwisu Odbieramy; w
przypadku wyboru przez Użytkownika Portalu tej opcji Portal przekieruje użytkownika na
stronę internetową Serwisu Odbieramy, który to Serwis jest odrębnym, niezależnym od
Sprzedawcy usługodawcą i za działania którego Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
Kupujący w elektronicznym formularzu zamówienia wybiera sposób dostawy.
W przypadku wyboru opcji dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej, do wartości
zamówienia doliczany jest koszt dostawy według cennika umieszczonego na Portalu w
zakładce „Dostawa”, który Kupujący zobowiązany jest pokryć, zgodnie z ust. 1 powyżej.
Apteka zobowiązana jest do przygotowania towarów do odbioru przez firmę kurierską oraz
do uiszczenia wynagrodzenia należnego firmie kurierskiej z tytułu dostarczenia towarów do
Kupującego.
Termin dostawy zamówienia za pośrednictwem firmy kurierskiej może się różnić w zależności
od wybranego spedytora. Aktualne czasy dostawy wszystkich dostępnych firm kurierskich są
opisane w zakładce "Dostawa". W przypadku niedoręczenia przesyłki we wskazanym czasie,
prosimy o niezwłoczną informację celem ustalenia przyczyn opóźnienia i podjęcia działań
zaradczych lub reklamacyjnych.
W przypadku, gdy zamówienie nie może zostać poprawnie i terminowo doręczone z winy
Kupującego (błędny adres, odmowa przyjęcia), Apteka zastrzega sobie prawo obciążenia
Kupującego kosztami ponownego transportu zgodnie z aktualnym cennikiem dostaw.
Przed odbiorem przesyłki od firmy kurierskiej Kupujący zobowiązany jest sprawdzić, czy
opakowanie nie uległo uszkodzeniu podczas transportu. W szczególności należy zwrócić
uwagę na stan opakowania, taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy przesyłka
nosi znamiona uszkodzenia należy odmówić przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktować
się z Apteką za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź telefonicznie w celu
poinformowania o uszkodzonej przesyłce.
W przypadku nieodebrania przez Kupującego przesyłki z uwagi na uszkodzenie jej
opakowania, po otrzymania od Kupującego informacji w tym zakresie Apteka, według wyboru
Kupującego, ponownie wyśle Kupującemu zamówione towary lub dokona Kupującemu
zwrotu wartości zamówienia oraz kosztów dostawy.
W przypadku zaginięcia przesyłki wysłanej za pośrednictwem firmy kurierskiej
i otrzymania od Kupującego informacji o niedoręczeniu zamówionego towaru, Apteka zwraca
Kupującemu uiszczone przez niego kwoty w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania
informacji o niedoręczeniu towaru.
Cennik dostawy:
List polecony ekonomiczny - 9,99 zł czas dostawy 4-7 dni robocze, produkty w kopercie
bąbelkowej. W przypadku uszkodzenia nie ma możliwości reklamacji.
Przesyłka kurierska DPD - 13,99 zł czas dostawy 1-2 dni robocze
Pocztex Kurier48 - 12,99 zł czas dostawy 2 dni robocze
Odbiór w punkcie:
Odbiór w PUNKCIE Poczta Polska - 11,99 zł czas dostawy 2 dni robocze
Paczkomaty: 24/7 - 14,99 zł czas dostawy 2 dni robocze
Płatność przy odbiorze (pobranie):
Przesyłka kurierska DPD pobraniowa - 16,99 zł czas dostawy 1-2 dni robocze
Pocztex48 kurier pobranie - 16,99 zł czas dostawy 2 dni robocze
Odbiór w punkcie:
Odbiór w PUNKCIE Poczta Polska pobranie - 14,99 zł czas dostawy 2 dni robocze
Paczkomaty 24/7 pobranie - 17,49 zł czas dostawy 2 dni robocze
W przypadku Rezerwacji użytkownik Portalu nie przeprowadza żadnych płatności za
pośrednictwem Portalu. Cenę produktów powierza Serwisowi Odbieramy poza Portalem.
§ 8 REKLAMACJE
Apteka zobowiązana jest do sprzedaży Kupującemu towarów nie wadliwych, z wyjątkiem
przecenionych towarów niepełnowartościowych, które Kupujący zamówił wiedząc o wadzie.
W razie niezgodności towaru z umową bądź w zakresie nieprawidłowości w świadczeniu
usług drogą elektroniczną Kupujący powinien zgłosić Aptece reklamację za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: biuro@aptekasowa.pl lub pisemnie na adres: Apteka Sowa,
Skórnice, ul. Czermińska 13A, 26-260 Fałków
Do czasu zamknięcia postępowania reklamacyjnego należy bezwzględnie zachować
wszelkie reklamowane towary.
Jeżeli towar ma wadę, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od umowy, chyba że Apteka niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla
Kupującego wymieni towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie
ma zastosowania, jeżeli towar był już wymieniony lub naprawiany przez Aptekę albo Apteka
nie uczyniła zadość obowiązkowi wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.
Kupujący będący Konsumentem może zamiast zaproponowanego przez Aptekę usunięcia
wady żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany towaru żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany
przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez Aptekę.
Kupujący nie może odstąpić od umowy w ramach procedury opisanej w niniejszym
paragrafie, jeżeli wada jest nieistotna.
Jeśli towar sprzedany ma wadę, kupujący może również żądać wymiany towaru na wolny od
wad albo usunięcia wady. Apteka jest wówczas obowiązana wymienić towar wadliwy na
wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Kupującego. Apteka może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z umową towaru wadliwego w sposób wybrany przez
Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
Reklamowane towary należy dostarczyć do Apteki wraz z wypełnionym „Zgłoszeniem
reklamacji”, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Sugerujemy
opatrzenie przesyłki z reklamowanymi towarami informacją: „REKLAMACJA TOWARU”.
Reklamowane towary należy przesłać lub dostarczyć osobiście na adres: Apteka Sowa,
Skórnice, ul. Czermińska 13 A, 26-260 Fałków. Apteka nie przyjmuje przesyłek za
pobraniem.
Apteka ustosunkuje się do zgłoszonego przez Kupującego żądania (reklamacji) w ciągu 14
dni od dnia otrzymania zgłoszenia żądania. W braku ustosunkowania się przez Aptekę we
wskazanym terminie uważa się, że żądanie uznano za uzasadnione.
Reklamowane towary, odsyłane przez Kupującego w celu naprawy (usunięcia wady), Apteka
niezwłocznie po ich otrzymaniu odsyła do właściwego punktu serwisowego.
W przypadku odrzucenia reklamacji przez Aptekę Kupujący może skorzystać z pomocy
miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji
Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów np. Federacji Konsumentów. Szczegółowe informacje o pozasądowych
sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach lub
na stronach internetowych rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji
Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W przypadku odrzucenia reklamacji przez Aptekę, Kupujący może skorzystać z
postępowania pozasądowego w celu rozstrzygnięcia sporu. Podmiotem właściwym do
prowadzenia takiego postępowania jest Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w
Kielcach.
Kupujący mogą również skorzystać z unijnej platformy internetowego rozstrzygania sporów.
Platforma internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy Klientami a przedsiębiorcami na
szczeblu unijnym dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 9 ODSTĄPIENIE OD UMOWY I ZWROT TOWARÓW
Produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby
medyczne wydane z Apteki nie podlegają zwrotowi. Nie dotyczy to produktów leczniczych
oraz wyrobów medycznych zwracanych Aptece z powodu wady jakościowej, niewłaściwego
ich wydania lub sfałszowania produktu leczniczego.
W przypadku towarów innych niż wskazane w ust. 1 powyżej, Kupujący będący
Konsumentem może w terminie 14 (czternastu) dni od dnia odebrania zamówienia odstąpić
od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, określonych poniżej.
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Aptekę, Apteka nie jest zobowiązana do zwrotu
Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
W przypadku terminowego odstąpienia od umowy oraz terminowego dostarczenia
zwracanego zamówienia do Apteki, Apteka zwróci Konsumentowi całość otrzymanej od
Konsumenta płatności.
Konsument może zrezygnować z części lub całości zamówionych towarów wysyłając w
terminie 14 (czternastu) dni od dnia odebrania przesyłki zawierającej towary „Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy”, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu,
na adres poczty elektronicznej biuro@aptekasowa.pl lub pisemnie na adres Apteka Sowa,
Skórnice, ul. Czermińska 13 A, 26-260 Fałków. Zwrot towarów powinien nastąpić w terminie
14 (czternastu) dni od dnia, w którym Konsument odstąpił od umowy. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie towarów przed jego upływem.
Sugerujemy odesłanie zwracanych towarów w miarę możliwości w oryginalnym opakowaniu,
z oryginalnymi banderolami, bez jakichkolwiek znamion ingerencji w ich konstrukcję lub
korzystania z nich. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru
będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
Konsument przesyła towary z kartą gwarancyjną (dla towarów, na które udzielono gwarancji)
oraz wypełnionym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.
Sugerujemy opatrzenie przesyłki ze zwracanymi towarami informacją „ZWROT TOWARU”.
Przesyłki ze zwracanymi towarami należy przesłać lub dostarczyć osobiście na adres:
Apteka Sowa, Skórnice, ul. Czermińska 13 A, 26-260 Fałków.
Apteka zwraca Konsumentowi uiszczoną przez niego płatność korzystając z tego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument. Zwrot płatności dokonywany jest przez Aptekę
niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania
oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Apteka może wstrzymać się ze zwrotem
płatności do chwili otrzymania przesyłki zawierającej zwracane towary lub dowodu jej
odesłania.
Prosimy o odpowiednie zabezpieczenie zwracanych towarów i ich nieodsyłanie w kopertach
lub kopertach bąbelkowych. Apteka nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w
których:
przedmiotem umowy są towary mające krótki termin przydatności do użycia, o czym
Apteka informowała klienta przy składaniu zamówienia;
przedmiotem umowy są towary, które po dostarczeniu w zapieczętowanym
opakowaniu zostały otwarte, oraz których po otwarciu opakowania nie można zwrócić
ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;
przedmiotem umowy są produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego
przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne, zgodnie z §6 ust. 1 powyżej
Kupujący ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny
w terminie czternastu dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja
2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy
Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie czternastu dni. Uprawnienie, o którym
mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną
z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej
osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
W przypadku skorzystania z prawa do 14-dniowego odstąpienia koszt zwrotu towaru ponosi
kupujący
§ 10 KONTAKT
W razie wątpliwości lub problemów z korzystaniem z zakupionych w Aptece towarów
Kupujący może skontaktować się z Apteką za pośrednictwem poczty elektronicznej: