Organ prowadzący Aptekę Sowa

“Dream Pharm Radosław Soboń Łukasz Wawszczak Spółka jawna wpisany do Rejestru

Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez SĄD REJONOWY W

KIELCACH, X WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO ”

REGULAMIN SPRZEDAŻY WYSYŁKOWEJ

obowiązujący 05.05.2025 r.

1. Informacja o prawie klienta do przeglądania, poprawiania, kasowania danych osobowych.

“Użytkownik w każdej chwili ma prawo wglądu i zmiany swoich danych osobowych, a także

żądania od Administratora niezwłocznego ich usunięcia („prawo do zapomnienia”). Żądania z

zakresu przetwarzania danych osobowych mogą Państwo zgłaszać mailowo na adres

administratora danych ….biuro@aptekasowa.pl"

§ 1 DEFINICJE

Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:

Apteka – Apteka Sowa prowadzona przez Dream Pharm Radosław Soboń Łukasz

Wawszczak Spółka Jawna z siedzibą w Skórnicach przy ulicy Czermińska 13A,

26-260 Fałków REGON: 260753494 NIP: 6581982254 numer KRS 0000804448, na

prowadzenie której Świętokrzyski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Kielcach wydał

zezwolenie nr WIF-KI-WSN.8520.1.5.2019, będąca usługodawcą w rozumieniu ustawy z

dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (j.t. Dz. U. 2013 r. poz.1422).

Portal - portal internetowy Apteki prowadzony pod adresem https://aptekasowa.pl

za pośrednictwem którego Apteka świadczy usługi elektroniczne związane ze sprzedażą

wysyłkową i rezerwacją.

Kupujący - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w

przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego również

osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a także osoba

prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa

przyznaje zdolność prawną, dokonująca zakupów towarów dostępnych w Aptece. Jest to

również przedsiębiorca dokonujący zakup w celach związanych z prowadzoną działalnością

jednak nie posiadających dla kupującego charakteru zawodowego

Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej

bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo

wolnych od pracy.

Sposób wysyłki – oznacza sposób w jaki Sprzedawca prowadzi Dostawę; na potrzeby

niniejszego Regulaminu, za Sposób wysyłki uznaje się również odbiór osobisty oraz usługę

świadczoną przez Odbieramy.pl

Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez

Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.

Dostawca - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania

Dostawy Towarów:

a) firmę kurierską DPD;

b) InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, świadcząca usługi Dostawy i obsługi

systemu skrytek pocztowych (Paczkomat);

c) Pocztę Polską S.A. z siedzibą w Warszawie.

Produkty lecznicze są dostarczane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. , a nie są

dostarczane poprzez DPD & InPost Paczkomaty Sp. z o.o. Wysyłka Produktu leczniczego

odbywa się warunkach zapewniających jakość Produktu leczniczego oraz bezpieczeństwo

stosowania – art. 68 ust 3k ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne

(Dz.U.2016.2142 t.j.), co stanowi podstawę do ograniczenia wyboru Dostawcy w trakcie

składania zamówienia.

Konto - podstrona Portalu chroniona indywidualnym hasłem nadawanym przez Kupującego,

na której gromadzone są informacje o Kupującym i dokonywanych przez niego

zamówieniach.

Użytkownik - Kupujący, który dokonał rejestracji i utworzył indywidualne Konto w Portalu.

Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta

podczas Rejestracji w Aptece Internetowej, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia

dostępu do Konta Klienta w Aptece Internetowej.

Regulamin - niniejszy Regulamin świadczenia usług i sprzedaży wysyłkowej określający

zasady korzystania z Portalu, świadczonych za jego pośrednictwem usług drogą

elektroniczną związanych z dokonywaniem zamówień oferowanych na Portalu towarów,

będący regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu

usług drogą elektroniczną.

Rezerwacja – oznacza funkcjonalność Portalu, polegającą na rezerwacji Produktów

leczniczych wydawanych na receptę objętych ofertą Portalu, w celu zapewniania ich

dostępności w aptece stacjonarnej prowadzonej przez Organ prowadzący Aptekę Sowa dla

potrzeb ich odbioru poprzez asystenta dostaw Odbieramy.pl; rezerwacja produktów innych

niż Produkty Lecznicze wydawane na receptę jest możliwa jedynie wówczas, gdy

Rezerwacja obejmuje przynajmniej jeden Produkt Leczniczy wydawany na receptę. W celu

dokonania rezerwacji należy po podsumowaniu koszyka przycisnąć przycisk „Zarezerwuj”.

Produkt leczniczy (Lek) - oznacza substancję lub mieszaninę substancji, przedstawianą jako

posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub

zwierząt lub podawaną w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia

lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne,

immunologiczne lub metaboliczne.

Serwis Odbieramy – zewnętrzny i niezależny od Sprzedawcy dostawca usługi polegającej na

zakupie i odbiorze na zlecenie użytkownika Portalu produktów objętych Rezerwacją z apteki

stacjonarnej oraz dostawie do miejsca wskazanego przez użytkownika Portalu, w ramach

której asystent dostawy w imieniu i na rzecz użytkownika Portalu uiszcza cenę Produktów

środkami finansowymi powierzonymi mu przez Klienta.

Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony

Internetowej Apteki, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.

Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy

przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp

do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które

pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach

określonych w Regulaminie, między Kupującym a Sprzedawcą.

§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE I OFERTA

Apteka świadczy drogą elektroniczną, za pośrednictwem Portalu, usługi związane z

wysyłkową sprzedażą towarów, w tym produktów leczniczych i suplementów wydawanych

bez przepisu lekarza oraz usługę rezerwacji.

Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Klientów

ze Strony Internetowej Apteki, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym

urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie

Strony Internetowej Apteki na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy

urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach

końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy

Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia

końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować

utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Apteki.

Złożenie zamówienia na towary oferowane przez Aptekę oraz realizacja zamówień

złożonych za pośrednictwem Portalu odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu w

treści obowiązującej na dzień złożenia zamówienia oraz powszechnie obowiązujących

przepisów prawa. Apteka informuje, że do wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych nie

mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U.

poz. 827), zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 7 tej ustawy.

Wszystkie towary oferowane przez Aptekę są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i

prawnych oraz znajdują się w legalnym obrocie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej na

podstawie stosownych przepisów prawa lub decyzji właściwych władz administracyjnych.

Wszystkie towary zostały nabyte od uprawnionych podmiotów zgodnie z obowiązującym

prawem i są przechowywane w warunkach określonych odpowiednimi przepisami. Produkty

w uszkodzonym opakowaniu, które są z tego tytułu przecenione, opatrzone są odpowiednią

adnotacją w tym zakresie.

Apteka prowadzi wyłącznie obrót detaliczny towarami.

Apteka nie prowadzi wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych z przepisu

lekarza (na receptę).

Niniejszy Regulamin, wszelkie prawa i obowiązki z niego wynikające, a także powstałe w

trakcie realizacji zamówienia, podlegają prawu polskiemu.

Wszystkie użyte na Portalu nazwy towarów, marek oraz znaki graficzne są własnością ich

producentów, podmiotów odpowiedzialnych lub innych osób uprawnionych.

Zamówione w Aptece towary dostarczane są na zasadach wskazanych na Portalu w

zakładce „Dostawa” oraz w niniejszym Regulaminie.

Za zamówione w Aptece towary i przesyłkę można zapłacić w sposób opisany w niniejszym

Regulaminie.

Koszty dostawy wskazane zostały w Portalu, w zakładce Dostawa.

Zawartość Portalu, w szczególności układ Portalu, treści, grafika, logo, zdjęcia, a także opisy

i zdjęcia towarów podlegają ochronie prawnej. Apteka nie wyraża zgody na kopiowanie treści

będących jej własnością bez jej pisemnego zezwolenia.

Opisy towarów znajdujące się na Portalu służą wyłącznie celom informacyjnym oraz

identyfikacyjnym. Przed użyciem produktów leczniczych należy zapoznać się z ulotką

zawartą w opakowaniu, zawierającą przeciwwskazania, dane dotyczące działań

niepożądanych i dawkowania, oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego,

lub też należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie

stosowany może zagrażać życiu i zdrowiu.

Do towaru objętego gwarancją dołączana jest karta gwarancyjna, opisująca warunki

wykonywania uprawnień z tytułu gwarancji i zawierająca adresy punktów serwisowych oraz

inne ważne i istotne informacje dotyczące serwisu.

Ceny towarów podane na Portalu są wyrażone w PLN, zawierają podatek VAT i nie zawierają

kosztów dostawy. W przypadku wyboru dostawy do kraju innego niż Rzeczpospolita Polska,

ceny netto towarów pozostają te same, jednak ceny brutto mogą ulec zmianie z uwagi na

konieczność doliczenia do cen netto stawek VAT obowiązujących na terenie wybranego

kraju. Ceny te nie zawierają kosztów dostawy.

Asortyment oraz ceny towarów oferowanych na Portalu mogą się różnić od oferty apteki

stacjonarnej.

Apteka zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności i dostawy poprzez

nieudostępnianie części z opcji dla wybranych towarów, grup asortymentowych lub

zamówień o określonym poziomie wartości.

Kupujący powinien zapewnić sobie dostęp do aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail)

oraz urządzenia podłączonego do sieci Internet, spełniającym następujące minimalne

wymagania techniczne:

 Mozilla Firefox w wersji 27 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies; albo

Google Chrome w wersji 33 lub nowszej;

 minimalna rozdzielczość ekranu 1024x768 pikseli.

Regulamin może ulec zmianie. Każdego Kupującego podczas zakupu poprzez Portal

obowiązuje wersja Regulaminu w treści aktualnej na dzień złożenia zamówienia i

akceptowana przez Kupującego w momencie dokonywania zamówienia.

Wybór dostawy do kraju innego niż Rzeczpospolita Polska będzie skutkować wykluczeniem

produktów leczniczych niedozwolonych do sprzedaży OTC w danym kraju lub

niedopuszczonych do wysyłki przez wybraną firmę kurierską.

Towary sprzedawane w Sklepie są objęte gwarancją producenta

§ 3 OBOWIĄZKI KUPUJĄCEGO

Kupujący zobowiązany jest do:

niedostarczania i niezamieszczania treści o charakterze bezprawnym;

korzystania z Portalu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności

poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;

korzystania z Portalu w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz Apteki i administratora

danych osobowych;

korzystania z Portalu w sposób zgodny z prawem, postanowieniami Regulaminu oraz

ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

§ 4 REJESTRACJA

W celu utworzenia Konta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.

Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Aptece Internetowej. Istnieje

możliwość dokonania zakupów bez uprzedniej rejestracji.

W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez

Sprzedawcę na Stronie Internetowej Apteki i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny

drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w

formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.

W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z

Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu

oraz ma możliwość zapisania go na nośniku danych umożliwiającym jego późniejsze

odtwarzanie.

Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą

elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym

potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o

świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje

możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji

danych.

Konto w Aptece zakładane jest bezterminowo.

Konto może być usunięte jedynie w przypadkach określonych w niniejszym Regulaminie lub

na wniosek Użytkownika, złożony drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@aptekasowa.pl

lub w inny sposób przyjęty w relacjach pomiędzy Apteką a Użytkownikiem określony w

niniejszym Regulaminie. Apteka usunie Konto maksymalnie w ciągu 30 (trzydziestu) dni od

otrzymania wniosku Użytkownika.

§ 5 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

Informacje i dane zawarte na Stronie Internetowej Apteki nie stanowią oferty Sprzedawcy w

rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia

Umowy sprzedaży.

Klient może składać zamówienia w Aptece Internetowej za pośrednictwem Strony

Internetowej Apteki przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, za wyjątkiem czasu, w

którym prowadzone są niezbędne prace serwisowe.

Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Apteki, kompletuje

zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia

następuje przez wybór polecenia DO KOSZYKA pod danym Towarem prezentowanym na

Stronie Internetowej Apteki. Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w

„KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie

formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Apteki przycisk

„Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do

Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o

wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową

sprzedaży.

Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy

sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.

Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty

elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.

Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez

Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji.

Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu

oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.

Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je

na Trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez

Klienta podczas Rejestracji lub składania zamówienia adres.

§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

Przygotowanie zamówienia i wysyłka towarów następuje nie później niż w ciągu 5 (pięciu)

dni roboczych licząc od:

 “ Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: Płatności

BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności

imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.”

 złożenia zamówienia – w przypadku wyboru płatności gotówką „za pobraniem”

Apteka zastrzega sobie prawo odmowy realizacji części albo całości zamówienia w

przypadkach, gdy:

 elektroniczny formularz zamówienia nie został wypełniony poprawnie, a Apteka nie

może skontaktować się z Kupującym w celu weryfikacji jego danych teleadresowych;

 towar został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie Rzeczpospolitej

Polskiej po złożeniu zamówienia;

 zrealizowanie zamówienia skutkowałoby naruszeniem przez Aptekę przepisów prawa

dotyczących prowadzenia obrotu detalicznego produktami leczniczymi

i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze;

 takie uprawnienie lub obowiązek wynika z przepisów prawa powszechnie

obowiązującego.

"Przedsiębiorcy na prawach konsumenta"

Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma możliwość reklamacji dokonując zakupów w

celach związanych z prowadzoną działalnością jednak nie posiadających dla kupującego

charakteru zawodowego

Jeżeli Apteka odmawia realizacji zamówienia lub nie jest w stanie zrealizować zamówienia

Kupującego (incydentalna niezgodność stanów magazynowych bądź incydentalne

uszkodzenie towaru), niezwłocznie, najpóźniej w terminie 5 (pięciu) dni roboczych licząc od

daty złożenia zamówienia, zawiadomi o tym Kupującego drogą elektroniczną i zwróci

Kupującemu uiszczoną przez niego cenę towaru wraz poniesionymi przez Kupującego

kosztami dostawy.

Zawarcie umowy sprzedaży z Apteką i akceptacja postanowień Regulaminu oznacza

wyrażenie zgody na wystawienie i udostępnienie Kupującemu faktur oraz faktur

korygujących w formie elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca

2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. nr 54 poz. 535 ze zm.). Wyrażenie

zgody na udostępnianie faktur w formie elektronicznej jest równoznaczne z rezygnacją z

otrzymywania faktur w wersji papierowej.

§ 7 PŁATNOŚCI ORAZ DOSTAWA TOWARÓW

Kupujący uiszcza cenę zamówionego towaru i dostawy w jeden z dostępnych sposobów:

 Płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system

płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą

w Katowicach.”

 przelew tradycyjny na numer konta IDEA BANK:

49 1950 0001 2006 0794 3809 0002

Odbiorca:

DREAM PHARM Radosław Soboń Łukasz Wawszczak Spółka Jawna

Skórnice, ul. Czermińska 13A

26-260 Fałków

Nip: 6581982254

Regon: 260753494

KRS: 0000804448

w tytule przelewu należy podać numer zamówienia

 szybkim przelewem internetowym (iMoje);

 „za pobraniem” przy odbiorze przesyłki od firmy kurierskiej (dotyczy zamówień,

których wartość nie przekracza kwoty 1000 zł o ile dany spedytor udostępnia opcję

płatności za pobraniem).

Zamówiony przez Kupującego towar może być:

 odebrany przez Kupującego osobiście w Aptece: Apteka Sowa, Skórnice, ul.

Cermińska 13 A, 26-260 Fałków

 przesłany do Kupującego za pośrednictwem firmy kurierskiej, działającej na zlecenie

Kupującego.

Użytkownik Portalu dokonujący Rezerwacji może wybrać wyłącznie opcję odbioru przez

asystenta dostawy Odbieramy.pl, która polega na zleceniu zakupu i dostawy objętych

Rezerwacją produktów asystentowi dostaw za pośrednictwem Serwisu Odbieramy; w

przypadku wyboru przez Użytkownika Portalu tej opcji Portal przekieruje użytkownika na

stronę internetową Serwisu Odbieramy, który to Serwis jest odrębnym, niezależnym od

Sprzedawcy usługodawcą i za działania którego Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.

Kupujący w elektronicznym formularzu zamówienia wybiera sposób dostawy.

W przypadku wyboru opcji dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej, do wartości

zamówienia doliczany jest koszt dostawy według cennika umieszczonego na Portalu w

zakładce „Dostawa”, który Kupujący zobowiązany jest pokryć, zgodnie z ust. 1 powyżej.

Apteka zobowiązana jest do przygotowania towarów do odbioru przez firmę kurierską oraz

do uiszczenia wynagrodzenia należnego firmie kurierskiej z tytułu dostarczenia towarów do

Kupującego.

Termin dostawy zamówienia za pośrednictwem firmy kurierskiej może się różnić w zależności

od wybranego spedytora. Aktualne czasy dostawy wszystkich dostępnych firm kurierskich są

opisane w zakładce "Dostawa". W przypadku niedoręczenia przesyłki we wskazanym czasie,

prosimy o niezwłoczną informację celem ustalenia przyczyn opóźnienia i podjęcia działań

zaradczych lub reklamacyjnych.

W przypadku, gdy zamówienie nie może zostać poprawnie i terminowo doręczone z winy

Kupującego (błędny adres, odmowa przyjęcia), Apteka zastrzega sobie prawo obciążenia

Kupującego kosztami ponownego transportu zgodnie z aktualnym cennikiem dostaw.

Przed odbiorem przesyłki od firmy kurierskiej Kupujący zobowiązany jest sprawdzić, czy

opakowanie nie uległo uszkodzeniu podczas transportu. W szczególności należy zwrócić

uwagę na stan opakowania, taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy przesyłka

nosi znamiona uszkodzenia należy odmówić przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktować

się z Apteką za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź telefonicznie w celu

poinformowania o uszkodzonej przesyłce.

W przypadku nieodebrania przez Kupującego przesyłki z uwagi na uszkodzenie jej

opakowania, po otrzymania od Kupującego informacji w tym zakresie Apteka, według wyboru

Kupującego, ponownie wyśle Kupującemu zamówione towary lub dokona Kupującemu

zwrotu wartości zamówienia oraz kosztów dostawy.

W przypadku zaginięcia przesyłki wysłanej za pośrednictwem firmy kurierskiej

i otrzymania od Kupującego informacji o niedoręczeniu zamówionego towaru, Apteka zwraca

Kupującemu uiszczone przez niego kwoty w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania

informacji o niedoręczeniu towaru.

Cennik dostawy:

List polecony ekonomiczny - 9,99 zł czas dostawy 4-7 dni robocze, produkty w kopercie

bąbelkowej. W przypadku uszkodzenia nie ma możliwości reklamacji.

Przesyłka kurierska DPD - 13,99 zł czas dostawy 1-2 dni robocze

Pocztex Kurier48 - 12,99 zł czas dostawy 2 dni robocze

Odbiór w punkcie:

Odbiór w PUNKCIE Poczta Polska - 11,99 zł czas dostawy 2 dni robocze

Paczkomaty: 24/7 - 14,99 zł czas dostawy 2 dni robocze

Płatność przy odbiorze (pobranie):

Przesyłka kurierska DPD pobraniowa - 16,99 zł czas dostawy 1-2 dni robocze

Pocztex48 kurier pobranie - 16,99 zł czas dostawy 2 dni robocze

Odbiór w punkcie:

Odbiór w PUNKCIE Poczta Polska pobranie - 14,99 zł czas dostawy 2 dni robocze

Paczkomaty 24/7 pobranie - 17,49 zł czas dostawy 2 dni robocze

W przypadku Rezerwacji użytkownik Portalu nie przeprowadza żadnych płatności za

pośrednictwem Portalu. Cenę produktów powierza Serwisowi Odbieramy poza Portalem.

§ 8 REKLAMACJE

Apteka zobowiązana jest do sprzedaży Kupującemu towarów nie wadliwych, z wyjątkiem

przecenionych towarów niepełnowartościowych, które Kupujący zamówił wiedząc o wadzie.

W razie niezgodności towaru z umową bądź w zakresie nieprawidłowości w świadczeniu

usług drogą elektroniczną Kupujący powinien zgłosić Aptece reklamację za pośrednictwem

poczty elektronicznej na adres: biuro@aptekasowa.pl lub pisemnie na adres: Apteka Sowa,

Skórnice, ul. Czermińska 13A, 26-260 Fałków

Do czasu zamknięcia postępowania reklamacyjnego należy bezwzględnie zachować

wszelkie reklamowane towary.

Jeżeli towar ma wadę, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo

odstąpieniu od umowy, chyba że Apteka niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla

Kupującego wymieni towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie

ma zastosowania, jeżeli towar był już wymieniony lub naprawiany przez Aptekę albo Apteka

nie uczyniła zadość obowiązkowi wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.

Kupujący będący Konsumentem może zamiast zaproponowanego przez Aptekę usunięcia

wady żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany towaru żądać

usunięcia wady, chyba że doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany

przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze

sposobem proponowanym przez Aptekę.

Kupujący nie może odstąpić od umowy w ramach procedury opisanej w niniejszym

paragrafie, jeżeli wada jest nieistotna.

Jeśli towar sprzedany ma wadę, kupujący może również żądać wymiany towaru na wolny od

wad albo usunięcia wady. Apteka jest wówczas obowiązana wymienić towar wadliwy na

wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla

Kupującego. Apteka może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli

doprowadzenie do zgodności z umową towaru wadliwego w sposób wybrany przez

Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem

doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

Reklamowane towary należy dostarczyć do Apteki wraz z wypełnionym „Zgłoszeniem

reklamacji”, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Sugerujemy

opatrzenie przesyłki z reklamowanymi towarami informacją: „REKLAMACJA TOWARU”.

Reklamowane towary należy przesłać lub dostarczyć osobiście na adres: Apteka Sowa,

Skórnice, ul. Czermińska 13 A, 26-260 Fałków. Apteka nie przyjmuje przesyłek za

pobraniem.

Apteka ustosunkuje się do zgłoszonego przez Kupującego żądania (reklamacji) w ciągu 14

dni od dnia otrzymania zgłoszenia żądania. W braku ustosunkowania się przez Aptekę we

wskazanym terminie uważa się, że żądanie uznano za uzasadnione.

Reklamowane towary, odsyłane przez Kupującego w celu naprawy (usunięcia wady), Apteka

niezwłocznie po ich otrzymaniu odsyła do właściwego punktu serwisowego.

W przypadku odrzucenia reklamacji przez Aptekę Kupujący może skorzystać z pomocy

miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji

Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona

konsumentów np. Federacji Konsumentów. Szczegółowe informacje o pozasądowych

sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach lub

na stronach internetowych rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji

Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie

Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W przypadku odrzucenia reklamacji przez Aptekę, Kupujący może skorzystać z

postępowania pozasądowego w celu rozstrzygnięcia sporu. Podmiotem właściwym do

prowadzenia takiego postępowania jest Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w

Kielcach.

Kupujący mogą również skorzystać z unijnej platformy internetowego rozstrzygania sporów.

Platforma internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy Klientami a przedsiębiorcami na

szczeblu unijnym dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 9 ODSTĄPIENIE OD UMOWY I ZWROT TOWARÓW

Produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby

medyczne wydane z Apteki nie podlegają zwrotowi. Nie dotyczy to produktów leczniczych

oraz wyrobów medycznych zwracanych Aptece z powodu wady jakościowej, niewłaściwego

ich wydania lub sfałszowania produktu leczniczego.

W przypadku towarów innych niż wskazane w ust. 1 powyżej, Kupujący będący

Konsumentem może w terminie 14 (czternastu) dni od dnia odebrania zamówienia odstąpić

od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, określonych poniżej.

Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób

dostarczenia oferowany przez Aptekę, Apteka nie jest zobowiązana do zwrotu

Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towarów.

W przypadku terminowego odstąpienia od umowy oraz terminowego dostarczenia

zwracanego zamówienia do Apteki, Apteka zwróci Konsumentowi całość otrzymanej od

Konsumenta płatności.

Konsument może zrezygnować z części lub całości zamówionych towarów wysyłając w

terminie 14 (czternastu) dni od dnia odebrania przesyłki zawierającej towary „Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy”, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu,

na adres poczty elektronicznej biuro@aptekasowa.pl lub pisemnie na adres Apteka Sowa,

Skórnice, ul. Czermińska 13 A, 26-260 Fałków. Zwrot towarów powinien nastąpić w terminie

14 (czternastu) dni od dnia, w którym Konsument odstąpił od umowy. Do zachowania terminu

wystarczy odesłanie towarów przed jego upływem.

Sugerujemy odesłanie zwracanych towarów w miarę możliwości w oryginalnym opakowaniu,

z oryginalnymi banderolami, bez jakichkolwiek znamion ingerencji w ich konstrukcję lub

korzystania z nich. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru

będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do

stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

Konsument przesyła towary z kartą gwarancyjną (dla towarów, na które udzielono gwarancji)

oraz wypełnionym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.

Sugerujemy opatrzenie przesyłki ze zwracanymi towarami informacją „ZWROT TOWARU”.

Przesyłki ze zwracanymi towarami należy przesłać lub dostarczyć osobiście na adres:

Apteka Sowa, Skórnice, ul. Czermińska 13 A, 26-260 Fałków.

Apteka zwraca Konsumentowi uiszczoną przez niego płatność korzystając z tego samego

sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument. Zwrot płatności dokonywany jest przez Aptekę

niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania

oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Apteka może wstrzymać się ze zwrotem

płatności do chwili otrzymania przesyłki zawierającej zwracane towary lub dowodu jej

odesłania.

Prosimy o odpowiednie zabezpieczenie zwracanych towarów i ich nieodsyłanie w kopertach

lub kopertach bąbelkowych. Apteka nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w

których:

 przedmiotem umowy są towary mające krótki termin przydatności do użycia, o czym

Apteka informowała klienta przy składaniu zamówienia;

 przedmiotem umowy są towary, które po dostarczeniu w zapieczętowanym

opakowaniu zostały otwarte, oraz których po otwarciu opakowania nie można zwrócić

ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;

 przedmiotem umowy są produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego

przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne, zgodnie z §6 ust. 1 powyżej

Kupujący ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny

w terminie czternastu dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja

2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy

Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie czternastu dni. Uprawnienie, o którym

mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną

z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej

osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej

przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej

Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

W przypadku skorzystania z prawa do 14-dniowego odstąpienia koszt zwrotu towaru ponosi

kupujący

§ 10 KONTAKT

W razie wątpliwości lub problemów z korzystaniem z zakupionych w Aptece towarów

Kupujący może skontaktować się z Apteką za pośrednictwem poczty elektronicznej: